Popis:

„Letí, letí vrabeček, v zobáčku má drobeček, do hnízdečka sedne, svá křidélka zvedne.“

Jak na to:

,,Letí, letí vrabeček, v zobáčku má drobeček“, paní učitelka tleskne a následuje volný pohyb (běh) v prostoru, ruce dětí jsou v upažení a představují křídla. ,,Do hnízdečka sedne, svá křidélka zvedne“, na tato slova vyhlížejí děti svá hnízdečka, předem určená místa označená kroužkem nebo mističkou, kde bude připravené „zrní“ pro ptáčka. Zrní bude pouze imaginární. Misek bude o jednu méně, než kolik je dětí. Na větu: „Čimčarara, čim, čim, čim, čím své děti nakrmím?“, opět následuje tlesknutí paní učitelky, a děti se snaží dostat do některého hnízdečka. Ten, kdo to nestihne, vypadává. V hnízdečku jsou děti v dřepu, ruce složí na ramena do malých křidélek a mávají jimi. Hru opakujeme do vítězného konce nejsilnějšího ptáčka.

Doporučení:

Je nutný zvukový signál (např. tlesknutí), na který budou děti reagovat.