Máte dostatek pohybu?

Hodnocení podle dotazníku IPAQ

Dotazník IPAQ – návod:

  1. Do modré tabulky doplňte vaše hodnoty za poslední týden
    • Q1: Počet dní v předchozím týdnu, kdy jste vykonávali intenzivní pohybovou aktivitu
    • Q2: Průměrná délka intenzivní pohybové aktivity za jeden den (v minutách)
    • Q3: Počet dní v předchozím týdnu, kdy jste vykonávali mírnou pohybovou aktivitu
    • Q4: Průměrná délka mírné pohybové aktivity za jeden den (v minutách)
    • Q5: Počet dní v předchozím týdnu, kdy jste chodili nepřetržitě  alespoň 10 minut
    • Q6: Průměrná délka chůze za jeden den (v minutách)
    • Q7: Počet hodin, které jste za předchozí týden proseděli
  2.  Výsledky se budou počítat v oranžové tabulce – hlavním ukazatelem je kategorie fyzické aktivity (červeně)
 
 

intenzivní pohybová aktivita = např. rychlá jízda na kole, běh, aerobik, tenis (dvojhra), těžká práce např. zvedání těžkých břemen, kopání (rytí) apod.

Mírná pohybová aktivita = např. jízda na kole běžnou rychlostí, indiánský běh, čtyřhra v tenise nebo nošení lehčích břemen. Nezahrnujte chůzi.

VAŠE ODPOVĚDI (pohyb. aktivita za týden)
Intenzivní aktivitaMírná aktivitaChůzeSezení
DnůMinDnůMinDnůMinHodin
Q1Q2Q3Q4Q5Q6Q7

HODNOCENÍODLEHLÁ HODNOTA (Aktivita je vyšší než 960 min/den)
POČET AKTIVNÍCH DNÍCELKOVÁ AKTIVITA (min/týden)SOUČET MINUT/TÝDENKATEGORIE FYZICKÉ AKTIVITY
DníDní (Recoded)(Self-Reported)(Truncated)IntenzivníMírnáChůzeCelkemStupeňKategorie
00000000Nízký1NE

Nízký

Úroveň vaší pohybové aktivity je zcela nedostatečná. 

Máte velice málo pohybu! Pro vaše zdraví, kondici a udržení přiměřené hmotnosti je žádoucí zařadit výrazně více pohybu.

Střední

Úroveň vaší pohybové aktivity odpovídá minimálnímu doporučení.

Úroveň  vaší pohybové aktivity odpovídá přibližně půl hodině aktivity střední intenzity většinu dní v týdnu. Taková úroveň odpovídá minimálnímu doporučení pohybové aktivity pro dospělého člověka. Pro zvýšení přínosu pro zdraví, kondici a udržení přiměřené hmotnosti se pokuste dostat se do kategorie „vysoká“.

Vysoký

Úroveň vaší pohybové aktivity je zcela dostatečná.

Naplňujete jeden z pilířů zdravého životního stylu. Bude dobré nepolevit a tuto úroveň si udržet.